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2020
Brannys, S 2020, 'CO2-optimierter Ottomotor im Kontext eines seriell-parallelen Hybridantriebsstrangs', Doktor der Ingenieurwissenschaften, Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover, Garbsen.
Dageförde, T, Gröger, K, Kawaharada, N & Dinkelacker, F 2020, 'Velocity Field Measurements with High Speed Structural Image Velocimetry in the Primary Atomization Region of Future Diesel Fuels', SAE Technical Papers, Jg. 3, Nr. 1, S. 378-386. https://doi.org/10.4271/2020-01-2112
Gröger, K 2020, 'Entwicklung und Vergleich optischer Messverfahren zur Analyse des düsennahen Strahlzerfalls von Diesel- und Ottoinjektoren', Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover, Garbsen.
Kawaharada, N, Thimm, L, Dageförde, T, Gröger, K, Hansen, H & Dinkelacker, F 2020, 'Approaches for detailed investigations on transient flow and spray characteristics during high pressure fuel injection', Applied Sciences (Switzerland), Jg. 10, Nr. 12, 4410. https://doi.org/10.3390/app10124410
Kawaharada, N, Gröger, K, Ueki, H, Wang, J & Dinkelacker, F 2020, 'Fluctuations of droplet characteristics in diesel fuel atomization', Beitrag in 14th International Conference on Liquid Atomization and Spray Systems, ICLASS 2018, Chicago, USA / Vereinigte Staaten, 22 Juli 2018 - 26 Juli 2018.
Korb, B, Kuppa, K, Nguyen, HD, Dinkelacker, F & Wachtmeister, G 2020, 'Experimental and numerical investigations of charge motion and combustion in lean-burn natural gas engines', Combustion and Flame, Jg. 212, S. 309-322. https://doi.org/10.1016/j.combustflame.2019.11.005
Naik, A 2020, 'Numerical modeling of air-assisted breakup of urea-water solution for SCR applications', Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover, Garbsen.
Siwczak, NU, Gustav, D, Höltermann, M, Dinkelacker, F & Scharf, R 2020, 'Potentiale der Wasserstoff-Sauerstoff-Verbrennung zur Bereitstellung von Sekundenreserve in Dampfkraftwerken', VGB PowerTech, Jg. 2020, Nr. 12, S. 58 - 63.
2019
Eicheldinger, S, Wachtmeister, G, Nguyen, HD & Dinkelacker, F 2019, 'Entwicklung von Brennverfahren für Gasmotoren mit extremen Mitteldrücken über 30 bar', MTZ - Motortechnische Zeitschrift, Jg. 80, Nr. 6, S. 102-109. https://doi.org/10.1007/s35146-019-0033-2
Gröger, K, Kaiser, M, Wang, J & Dinkelacker, F 2019, 'Comparison of the Optical Connectivity Method to X-Ray spray measurements in the near field of a diesel injector', Proceedings of the Combustion Institute, Jg. 37, Nr. 3, S. 3271-3278. https://doi.org/10.1016/j.proci.2018.09.017
Höltermann, M, Wichmar, J & Dinkelacker, F 2019, 'Influence of the Backpressure on Urea Sprays Generated by an Air-Blast Atomizer for Large-Scale SCR-Applications', SAE Technical Papers, Jg. 2019, Nr. January. https://doi.org/10.4271/2019-01-0046
Ignatidis, P, von der Haar, H & Dinkelacker, F 2019, 'Modellierung der turbulenten Diffusion anhand von Untersuchungen am Strömungskanal', Beitrag in 29. Deutscher Flammentag 2019, Deutschland, 17 Sept. 2019 - 18 Sept. 2019.
Kuppa, K, Nguyen, HD, Goldmann, A, Korb, B, Wachtmeister, G & Dinkelacker, F 2019, 'Numerical modelling of unburned hydrocarbon emissions in gas engines with varied fuels', Fuel, Jg. 254, 115532. https://doi.org/10.1016/j.fuel.2019.05.115
Marko, F 2019, 'Optische und thermodynamische Analyse von fremdgezündet homogenem sowie pilotgezündet heterogenem Erdgasbrennverfahren für Nutzfahrzeugmotoren', Doktor der Ingenieurwissenschaften, Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover, Garbsen.
Naik, A, Höltermann, M, Lauer, E, Blodig, S & Dinkelacker, F 2019, 'Modeling of air-assisted spray breakup of urea-water solution using a volume-of-fluid method', Atomization and Sprays, Jg. 29, Nr. 6, S. 553-576. https://doi.org/10.1615/atomizspr.2019030987
Stiesch, G, Dinkelacker, F & Rakowski, S 2019, Verbrennungsmodelle für Ottomotoren. in GP Merker & R Teichmann (Hrsg.), Grundlagen Verbrennungsmotoren: Funktionsweise und alternative Antriebssysteme Verbrennung, Messtechnik und Simulation. 9. Aufl., ATZ/MTZ-Fachbuch (ATZMTZ), Springer Vieweg, Wiesbaden, S. 1121-1132. https://doi.org/10.1007/978-3-658-23557-4_43
2018
Chmela, F, Pirker, G, Wimmer, A & Dinkelacker, F 2018, Verbrennungsmodelle für Großgasmotoren. in GP Merker & R Teichmann (Hrsg.), Grundlagen Verbrennungsmotoren: Funktionsweise und alternative Antriebssysteme Verbrennung, Messtechnik und Simulation. 8. Auflage Aufl., ATZ/MTZ-Fachbuch (ATZMTZ), Springer Vieweg, Wiesbaden, S. 1151-1161. https://doi.org/10.1007/978-3-658-19212-9_45
Dinkelacker, F & Galli, F 2018, How to compare global and local pollutant emissions. in M Bargende, H-C Reuss & J Wiedemann (Hrsg.), 18. Internationales Stuttgarter Symposium: Automobil- und Motorentechnik., Chapter 26, Proceedings (PROCEE), Springer Vieweg, Wiesbaden, S. 311-326. https://doi.org/10.1007/978-3-658-21194-3_26
Dinkelacker, F & Galli, F 2018, NOx vs. CO2: Is the comparison between local pollutant and global greenhouse gas emissions possible? in J Krahl, A Munack, P Eilts & J Bünger (Hrsg.), Kraftstoffe für die Mobilität von Morgen: 3. Tagung der Fuels Joint Research Group am 20. und 21. September 2018 in Braunschweig. 1. Auflage Aufl., Fuels Joint Research Group, Bd. 23, Cuvillier, Göttingen, S. 32-41. <http://www.fuels-jrg.de/app/download/9491998369/Tagungsband2018_komplett.pdf?t=1537386435>
Goldmann, A & Dinkelacker, F 2018, 'Approximation of laminar flame characteristics on premixed ammonia/hydrogen/nitrogen/air mixtures at elevated temperatures and pressures', Fuel, Jg. 224, S. 366-378. https://doi.org/10.1016/j.fuel.2018.03.030