Publikationen des Institutes für Technische Verbrennung

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2022


Goldmann, A & Dinkelacker, F 2022, 'Investigation of boundary layer flashback for non-swirling premixed hydrogen/ammonia/nitrogen/oxygen/air flames', Combustion and flame, Jg. 238, 111927. https://doi.org/10.1016/j.combustflame.2021.111927
Ignatidis, P, Nghiem, VD, Goeing, J, Oettinger, M, Von der haar *, H, Friedrichs, J, Seume, JR & Dinkelacker, F 2022, Mixing Behaviour and Propagation of Combustion Chamber Defects in an Aircraft Engine. in Proceedings of Global Power and Propulsion Society. Proceedings of Global Power and Propulsion Society, Global Power and Propulsion Society (GPPS), GPPS Technical Conference 2022 (GPPS Chania22), Chania, Griechenland, 12 Sept. 2022. https://doi.org/10.33737/gpps22-tc-103
Scheffler, SS, Seume, JR, Dinkelacker, F, Hanke-Rauschenbach, R, Mertens, A, Ponick, B, Blechschmidt, D, Rolfes, R, Friebe, J, Gronau, S & Mimic, D 2022, 'Die Flugzeuge von morgen: Energieeffizentes und nachhaltiges Fliegen' Unimagazin: Forschungsmagazin der Leibniz Universität Hannover, Jg. 2022, Nr. 3/4, S. 34-37. <https://www.uni-hannover.de/fileadmin/luh/content/alumni/unimagazin/2022_Energiesysteme/unimagazin_3_4_2022.pdf>
Tallu, G 2022, 'Detailed spark ignition modelling applied to compressed natural gas engines', Doktor der Ingenieurwissenschaften, Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover, Garbsen.

2021


Alshwawra, A, Pasligh, H, Hansen, H & Dinkelacker, F 2021, 'Increasing the roundness of deformed cylinder liner in internal combustion engines by using a non-circular liner profile', International Journal of Engine Research, Jg. 22, Nr. 4, S. 1214-1221. https://doi.org/10.1177/1468087419893897
Goldmann, A 2021, 'Analyse des Grenzschichtrückschlags von Wasserstoff-Ammoniak Vormischflammen in drallfreien Strömungen', Doctor iuris, Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover, Garbsen.
Goldmann, A & Dinkelacker, F 2021, 'Experimental investigation and modeling of boundary layer flashback for non-swirling premixed hydrogen/ammonia/air flames', Combustion and flame, Jg. 226, S. 362-379. https://doi.org/10.1016/j.combustflame.2020.12.021
Goldmann, A & Dinkelacker, F 2021, Experimental study on lean blowout limits of turbulent premixed hydrogen/ammonia/air mixtures. in Combustion, Fuels, and Emissions., V03AT04A020, American Society of Mechanical Engineers(ASME), ASME Turbo Expo 2021, Virtual, Online, 7 Juni 2021. https://doi.org/10.1115/gt2021-58830
Goldmann, A & Dinkelacker, F 2021, Untersuchung des Grenzschichtrückschlags von vorgemischten Wasserstoff-Ammoniak-Luft Flammen. in F Dinkelacker, H Pitsch & V Scherer (Hrsg.), 30. Deutscher Flammentag - für nachhaltige Verbrennung. Garbsen, S. 406-415, 30. Deutscher Flammentag, Hannover, Deutschland, 28 Sept. 2021.
Ignatidis, P & Dinkelacker, F 2021, 'Abschätzung der lokalen Schmidt-Zahl im turbulenten Mischungskanal mithilfe von neuronalen Netzen', Beitrag in 30. Deutscher Flammentag, Hannover, Deutschland, 28 Sept. 2021 - 29 Sept. 2021.
Koeser, PS, Berbig, F, Pohlmann-Tasche, F, Pasligh, H & Dinkelacker, F 2021, 'Predictive Piston Cylinder Unit Simulation - Part I: Novel Findings on Cyclic Inter-Ring Pressure Measurements and Piston Ring Dynamic Simulation Validation', SAE Technical Papers. https://doi.org/10.4271/2021-01-0650
Köser, P 2021, 'Novel findings on lube oil ignition and piston cylinder unit for future fuel-efficient industrial gas engines', Doktor der Ingenieurwissenschaften, Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover, Garbsen. <https://www.researchgate.net/publication/356352588_Novel_Findings_on_Lube_Oil_Ignition_and_Piston_Cylinder_Unit_for_Future_Fuel-Efficient_Industrial_Gas_Engines>
Nadiri, S, Zimmermann, P, Sane, L, Fernandes, R, Dinkelacker, F & Shu, B 2021, 'Kinetic modeling study on the combustion characterization of synthetic C3 and C4 alcohols for lean premixed prevaporized combustion', Energies, Jg. 14, Nr. 17, 5473. https://doi.org/10.3390/en14175473
Nebelin, L 2021, 'Emissionspotenziale elektrisch unterstützter Aufladung beim Dieselmotor', Doktor der Ingenieurwissenschaften, Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover, Garbsen.
Pasligh, H 2021, 'Tribologisch maßgeschneiderte Zylinderlaufbuchsen durch Oberflächenstrukturierung bei Nutzfahrzeugmotoren', Doktor der Ingenieurwissenschaften, Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover, Garbsen.
Steck, D, Dinkelacker, F, Hansen, H & Rezaei, R 2021, Motormessungen an einem dreidimensional geformten additiv gefertigten Dieselmotorkolben. in F Dinkelacker, H Pitsch & V Scherer (Hrsg.), 30. Deutscher Flammentag - für nachhaltige Verbrennung . Bd. 2021, Hannover-Garbsen, S. 979, 30. Deutscher Flammentag, Hannover, Deutschland, 28 Sept. 2021.
Thimm, L 2021, 'Optische und hydraulische Untersuchungen von Kavitation in transparenten Einspritzdüsen', Doktor der Ingenieurwissenschaften, Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover, Garbsen.
von der Haar, H, Ignatidis, P & Dinkelacker, F 2021, 'Experimental and Numerical Based Defect Detection in a Model Combustion Chamber through Machine Learning', International Journal of Gas Turbine, Propulsion and Power Systems, Jg. 12, Nr. 4. https://doi.org/10.38036/JGPP.12.4_1
von der Haar, H 2021, 'Untersuchung einer speziesbasierten Abgasstrahlanalyse zur automatisierten Detektion von Brennkammerschäden in Flugtriebwerken', Doktor der Ingenieurwissenschaften, Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover, Garbsen.

2020


Alshwawra, A, Pohlmann-Tasche, F, Stelljes, F & Dinkelacker, F 2020, 'Enhancing the geometrical performance using initially conical cylinder liner in internal combustion engines-A numerical study', Applied Sciences (Switzerland), Jg. 10, Nr. 11, 3705. https://doi.org/10.3390/app10113705