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Bücher

Denkena, B.; Rienäcker, A.; Knoll,G.; Bach, F.-W.; Maier, H. J.; Reithmeier, E.; Dinkelacker, F. (Eds.) (2015): Microstructuring of Thermo-Mechanically Highly Stressed Surfaces, Final Report of the DFG Research Group 576., Lecture Notes in Production Engineering, Springer 2015.
ISBN: 978-3-319-09691-9

Dinkelacker, F.; Ulmer, H. (2015): Test of Cylinder Liner Under Fired Engine Conditions, Microstructuring of Thermo-Mechanically Highly Stressed Surfaces, Final Report of the DFG Research Group 576, Springer Verlag, S. 146-166, 2015
ISBN: 978-3-319-09691-9

Dissertationen

Ulmer, Hubertus Christian (2015): Einfluss mikrostrukturierter Zylinderlaufbahnen auf die Tribologie der Kolbengruppe bei Nutzfahrzeug-Dieselmotoren, Promotion: Hannover 12.06.2015; PZH-Verlag: Berichte aus dem ITV, Band 1/2015
ISBN: 978-3-95900-024-6

Journale

Muppala, S.P.R.; Manickam, B.; Dinkelacker, F. (2015): A Comparative Study of Different Reaction Models for Turbulent Methane/Hydrogen/Air Combustion, Journal of Thermal Engineering, Vol. 1, 367-380, 2015.

Ratzke, A.; Schöffler, T.; Kuppa, K.; Dinkelacker, F. (2015): Validation of Turbulent Flame Speed Models for Methane-Air-Mixtures at High Pressure Gas Engine Conditions, Combustion and Flame 162, 2778-2787, 2015.

Rezaei, R.; Dinkelacker, F.; Tilch, B.; Delebinski, T.; Brauer, M. (2015): Phenomenological modeling of combustion and NOx emissions using detailed tabulated chemistry methods in diesel engines, Intern. Journal of Engine Research, p. (1-11), 2015
DOI: 10.1177/1468087415619302

Lehrbuchbeiträge

Höltermann, M. (2015): Particle Image Velocimetry as a Technique to Investigate Turbulent Combustion Processes, Lehrbuchbeitrag in Eleventh International Course For Young Researchers - Computational Engineering (Ed. P. Stankov), Pamporovo, Bulgaria. May 2015. S. 85-90, ISSN 1314-0779

Tagungsbeiträge

Hansen, H.; Jollet, S.; Niemeyer, D.; Thimm, L.; Dinkelacker, F. (2015): Influence of the spray hole geometries on cavitation formation inside diesel injector nozzles, Proc. 2nd Conference on Engine Processes, Berlin, 2.-3. July 2015, pp. 158-167, 2015.

Hennecke, C.; Hartmann, U.; Dinkelacker, F.; Seume, J. (2015): Correlation of Defects in an Annular Swirl-Burner-Array by Optical Measuring Exhaust Gases and Numerical Analysis, 64. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2015, 22-24 September 2015, Rostock

Hennecke, C.; Hartmann, U.; Dinkelacker, F.; Seume, J. R.; von der Haar, H. (2015): Fehlerfrüherkennung von Brennkammerdefekten einer Ringbrennkammer aus einem 8-Drallbrenner-Array mittels optischer Abgasstrahlanalyse und numerischer Zuordnung, 27. Deutscher Flammentag - Verbrennung und Feuerung, VDI-Berichte 2267, S. 393–402, 16-17 September 2015, Clausthal-Zellerfeld, Germany
ISBN: 978-3-18-092267-6

Kaiser, M.; Kawaharada, N.; Hara, T.; Gröger, K.; Dinkelacker, F. (2015): Introduction of the Remote Optical Connectivity Method, 13th International Conference on Liquid Atomization and Spray Systems (ICLASS 2015) Tainan, Taiwan, August 23-27, 2015

Korb, B.; Kuppa, K.; Dinkelacker, F.; Wachtmeister, G. (2015): THC-Emissions in Gas Engines-Experimental and Numerical Studies, Der Arbeitsprozess des Verbrennungsmotors - 15. Tagung, Graz

Lehmann, E.; Grünzweig, C.; Jollet, S.; Kaiser, M.; Hansen, H.; Dinkelacker, F. (2015): Visualisation of diesel injector with neutron imaging , 9th Int. Conference on Cavitation (CAV2015), Lausanne (CH), Dez. 2015, Publication in: Journal of Physics: Conference Series 656 (2015) 012089
DOI: 10.1088/1742-6596/656/1/012089

Rezaei, R.; Dinkelacker, F.; Tilch, B.; Delebinski, T.; Brauer, M. (2015): Phenomenological modeling of combustion and NOx emissions using detailed tabulated chemistry methods in diesel engines, Tagungsband Motorische Verbrennung - Aktuelle Probleme und moderne Lösungsansätze (XII. Tagung), Ludwigsburg, 12.-13. März 2015, ESYTEC, Erlangen, Heft 15.1, S. 303-315, 2015.

Rezaei, R.; Dinkelacker, F.; Tilch, B.; Delebinski, T.; Brauer, M. (2015): Physical modeling of combustion for diesel enginesand assessment of a NOx-kinetic for gasoline, gas and diesel engines, Proc. 2nd Conference on Engine Processes, Berlin, 2.-3. July 2015, pp. 59-74, 2015.

Schöffler, T.; König, G.; Dinkelacker, F.  (2015): Optische Analyse der vorgemischten Methanverbrennung an einem Einzylinder-Transparentaggregat mit Ladungsverdünnung durch Abgasrückführung, Tagungsband Motorische Verbrennung - Aktuelle Probleme und moderne Lösungsansätze (XII. Tagung), Ludwigsburg, 12.-13. März 2015, ESYTEC, Erlangen, Heft 15.1, S. 165-178, 2015.

Ulmer, H.; Pasligh, H.; Dinkelacker, F.:  (2015): Measurement of the Tribological Performance of Diesel Heavy-Duty Engines Depending on the Cylinder Liner Surface, International Tribology Conference Tokyo, 16th – 20th September 2015, in print