• Zielgruppen
  • Suche
 

Publikationen

Suche nach
in in allen Feldern AutorTitelBeschreibung
Kategorie
Jahr
 

2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1990 1989 1988 1987 alle Jahre

Bücher

B. Denkena, A. Rienäcker, G. Knoll, F.-W. Bach, H. J. Maier, E. Reithmeier, F. Dinkelacker (Eds.) (2015): Microstructuring of Thermo-Mechanically Highly Stressed Surfaces, Final Report of the DFG Research Group 576, Lecture Notes in Production Engineering, Springer 2015

Denkena, B.; Rienäcker, A.; Knoll,G.; Bach, F.-W.; Maier, H. J.; Reithmeier, E.; Dinkelacker, F. (Eds.) (2015): Microstructuring of Thermo-Mechanically Highly Stressed Surfaces, Final Report of the DFG Research Group 576., Lecture Notes in Production Engineering, Springer 2015.
ISBN: 978-3-319-09691-9

Dinkelacker, F.; Ulmer, H. (2015): Test of Cylinder Liner Under Fired Engine Conditions, Microstructuring of Thermo-Mechanically Highly Stressed Surfaces, Final Report of the DFG Research Group 576, Springer Verlag, S. 146-166, 2015
ISBN: 978-3-319-09691-9

F. Dinkelacker, A. Kempf, G. Kuenne, M. Pfitzner (2015): Validation of RANS and LES models using experimental databases, In "Best Practice Guidelines Computational Fluid Dynamics of Turbulent Combustion" (L. Verwisch, D. Roekaerts, Eds.), ERCOFTAC Lausanne, Chapter 4, pp. 145-202, 2015

Dissertationen

Ulmer, Hubertus Christian (2015): Einfluss mikrostrukturierter Zylinderlaufbahnen auf die Tribologie der Kolbengruppe bei Nutzfahrzeug-Dieselmotoren, Promotion: Hannover 12.06.2015; PZH-Verlag: Berichte aus dem ITV, Band 1/2015
ISBN: 978-3-95900-024-6

Journale

Muppala, S.P.R.; Manickam, B.; Dinkelacker, F. (2015): A Comparative Study of Different Reaction Models for Turbulent Methane/Hydrogen/Air Combustion, Journal of Thermal Engineering, Vol. 1, 367-380, 2015.

Ratzke, A.; Schöffler, T.; Kuppa, K.; Dinkelacker, F. (2015): Validation of Turbulent Flame Speed Models for Methane-Air-Mixtures at High Pressure Gas Engine Conditions, Combustion and Flame 162, 2778-2787, 2015.

Rezaei, R.; Dinkelacker, F.; Tilch, B.; Delebinski, T.; Brauer, M. (2015): Phenomenological modeling of combustion and NOx emissions using detailed tabulated chemistry methods in diesel engines, Intern. Journal of Engine Research, p. (1-11), 2015
DOI: 10.1177/1468087415619302

Lehrbuchbeiträge

Höltermann, M. (2015): Particle Image Velocimetry as a Technique to Investigate Turbulent Combustion Processes, Lehrbuchbeitrag in Eleventh International Course For Young Researchers - Computational Engineering (Ed. P. Stankov), Pamporovo, Bulgaria. May 2015. S. 85-90, ISSN 1314-0779

Tagungsbeiträge

B. Korb, G. Wachtmeister, K. Kuppa, F. Dinkelacker (2015): THC-emissions in gas engines - experimental and numerical studies, Der Arbeitsprozess des Verbrennungsmotors - 15. Tagung, 24.-25.09.2015, Graz, S. 211-227

C. Hennecke, U. Hartmann, F. Dinkelacker, J. Seume (2015): Correlation of Defects in an annular Swirl-Burner-Array by Optical Measuring Exhaust Gases and Numerical Analysis, 64. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress (DLRK), 22-24 September 2015, Rostock

E. Lehmann, C. Grünzweig, S. Jollet, M. Kaiser, H. Hansen, F. Dinkelacker (2015): Visualisation of diesel injector with neutron imaging, 9th Int. Conference on Cavitation (CAV2015), Lausanne (CH), Dez. 2015, Publication in: Journal of Physics: Conference Series 656 (2015) 012089
DOI: 10.1088/1742-6596/656/1/012089

Hansen, H.; Jollet, S.; Niemeyer, D.; Thimm, L.; Dinkelacker, F. (2015): Influence of the spray hole geometries on cavitation formation inside diesel injector nozzles, Proc. 2nd Conference on Engine Processes, Berlin, 2.-3. July 2015, pp. 158-167, 2015.

Hennecke, C.; Hartmann, U.; Dinkelacker, F.; Seume, J. (2015): Correlation of Defects in an Annular Swirl-Burner-Array by Optical Measuring Exhaust Gases and Numerical Analysis, 64. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2015, 22-24 September 2015, Rostock

Hennecke, C.; Hartmann, U.; Dinkelacker, F.; Seume, J. R.; von der Haar, H. (2015): Fehlerfrüherkennung von Brennkammerdefekten einer Ringbrennkammer aus einem 8-Drallbrenner-Array mittels optischer Abgasstrahlanalyse und numerischer Zuordnung, 27. Deutscher Flammentag - Verbrennung und Feuerung, VDI-Berichte 2267, S. 393–402, 16-17 September 2015, Clausthal-Zellerfeld, Germany
ISBN: 978-3-18-092267-6

Kaiser, M.; Kawaharada, N.; Hara, T.; Gröger, K.; Dinkelacker, F. (2015): Introduction of the Remote Optical Connectivity Method, 13th International Conference on Liquid Atomization and Spray Systems (ICLASS 2015), Tainan, Taiwan

Korb, B.; Kuppa, K.; Dinkelacker, F.; Wachtmeister, G. (2015): THC-Emissions in Gas Engines-Experimental and Numerical Studies, Der Arbeitsprozess des Verbrennungsmotors - 15. Tagung, Graz

Lehmann, E.; Grünzweig, C.; Jollet, S.; Kaiser, M.; Hansen, H.; Dinkelacker, F. (2015): Visualisation of diesel injector with neutron imaging , 9th Int. Conference on Cavitation (CAV2015), Lausanne (CH), Dez. 2015, Publication in: Journal of Physics: Conference Series 656 (2015) 012089
DOI: 10.1088/1742-6596/656/1/012089

R. Rezaei, A. Broda, B. Tilch, W. Gottschalk, A. Benz, M. Brauer, J. Seebode, H. D. Nguyen, F. Dinkelacker, K. Kuppa (2015): Reaktionskinetische Modellierung der HC/NOx-Emissionen zur Bewertung des Brennverfahrens bei Gasmotoren, In "10. Tagung Gasfahrzeuge", Stuttgart, 2015.

Rezaei, R.; Dinkelacker, F.; Tilch, B.; Delebinski, T.; Brauer, M. (2015): Phenomenological modeling of combustion and NOx emissions using detailed tabulated chemistry methods in diesel engines, Tagungsband Motorische Verbrennung - Aktuelle Probleme und moderne Lösungsansätze (XII. Tagung), Ludwigsburg, 12.-13. März 2015, ESYTEC, Erlangen, Heft 15.1, S. 303-315, 2015.

Rezaei, R.; Dinkelacker, F.; Tilch, B.; Delebinski, T.; Brauer, M. (2015): Physical modeling of combustion for diesel enginesand assessment of a NOx-kinetic for gasoline, gas and diesel engines, Proc. 2nd Conference on Engine Processes, Berlin, 2.-3. July 2015, pp. 59-74, 2015.

Schöffler, T.; König, G.; Dinkelacker, F.  (2015): Optische Analyse der vorgemischten Methanverbrennung an einem Einzylinder-Transparentaggregat mit Ladungsverdünnung durch Abgasrückführung, Tagungsband Motorische Verbrennung - Aktuelle Probleme und moderne Lösungsansätze (XII. Tagung), Ludwigsburg, 12.-13. März 2015, ESYTEC, Erlangen, Heft 15.1, S. 165-178, 2015.

T. Hauptmann, J. Aschenbruck, P. Christ, C. Hennecke, F. Dinkelacker, J.R. Seume  (2015): Influence of Combustion Chamber Defects on the Forced Respone Behavior of Turbine Blades, Proceedings of the 14th International Symposium on Unsteady Aerodynamics, Aeroacoustics & Aeroelasticity of Turbomachines, ISUAAAT14, 8-11 September 2015, Stockholm, Schweden

Ulmer, H.; Pasligh, H.; Dinkelacker, F.:  (2015): Measurement of the Tribological Performance of Diesel Heavy-Duty Engines Depending on the Cylinder Liner Surface, International Tribology Conference Tokyo, 16th – 20th September 2015, in print